fredag, december 4

fotosession

NU äntligen har jag och linnéa varit ute och njutit av vinterluften i skogen och tagit lite fina bilder. det var mysigt! det var kallt... särskilt när vi började med att klättra upp i a-lagarparkens största träd! man kunde ju inte klättra med tumvantar, så de åkte av och kvar blev såriga, kalla händer (men det gjorde inget för jag hade ingen känsel kvar ändå. upptäckte först senare att handen blödde! haha) och fina bilder blev det.
det är synd att vår dator krashade för ett tag sedan... för vi har inget bildredigeringsprogram på datorn nu, så jag har inte kunnat ta bort röda ögon eller något sånt. men det är ju sånt man får stå ut med. lägger iallafall upp några bilder så att alla mina två bloggläsare kan se!! =)

ännu en trist sak är att man inte kan lägga upp låtar här på blogger. ville visa en låt som jag har gjort och spelat in (alldeles själv!) på skolan... den är inte riktigt färdigmixad ännu, men låter helt ok. Men man kan visst bara lägga upp videofilmer... jag vet iallafall inte hur man gör för att lägga upp en låt. så vill man lyssna, så får man komma hem till oss! =)

idag är det fredag... jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, för det är så svårt att veta om jag kan slappna av på helgerna nuförtiden! för det mesta så finns det alltid en massa läxor och inlämningsuppgifter att ta itu med, och allra oftast så skjuter jag fram det till söndag kväll och lägger mig jättestressad... så egentligen borde jag ta itu med några av dem just nu... nääää, jag vill inte!!!

idag ska jag och emil titta på en lägenhet, faktiskt. en lägenhet som är lika stor som den vi har nu, fast ett rum mindre och några hundralappar billigare. det kanske är nåt... när Linnéa har flyttat ut så är det ändå onödigt för oss att ha ett gästrum. vi är ju aldrig där inne iallafall. denna lägenheten ligger alldeles brevid sportlife dessutom, så då blir man nog bättre på att träna! vi får väl se...





1 kommentar:

Anders Arkbro sa...

har du en fungerande dator nu, eller lånar du på skola/biblo/kompisar och sånt?

om du lånar av ngn så tror jag det finns bild-redigerings-program på nätet. då behöver du bara ha med dig en usb-pinne med bilderna till den datorn du lånar.

om du har en fungerande dator nu och vill ha nåt bra bildredigeringsprogram i datorn kan jag rekommendera paintDotNet eller theGimp. två riktigt bra program. paintDotNet använder jag själv är helt nöjd med. och the gimp har jag hört och läst jättemkt positivt om. båda är gratis laglig väg. sen finns förståss höjdarna photoshop CS4 och sånt där. men det är knappast gratis om du vill hålla dig vän med lagen. jag ska inte rekommendera www.thepiratebay.org ;-) *blinkblink*