torsdag, oktober 1

soppaloppa

Idag har jag lagat soppa! den blev inte så god. det var en fisksoppa med bladspenat,purjo,grädde,matlagningsvin, fisk och räkor, och helt enligt LCHFs kokbok... Jag valde dock rödspätta som vit fisk, och bitarna var alldeles hala och sliskiga även efter att ha kokat i 10 minuter. annars så var smaken ganska god, tyckte Linnéa och Emil.

Det som är kul med den här nya maten som emil och linnéa har bestämt sig för att äta, är att vi alla tre har gått ned i vikt (jag också faktiskt, trots att jag bara har avstått ifrån kolhydrater i form av mjukt bröd, pasta,ris och potatis) och att det är roligt att handla alla spännande ingredienser. jag har aldrig handlat matlagningsvin eller worchestershiresås, jag fick till och med fråga vad det var förnågot och när man kom fram till kassan och la upp allt på bandet, så kände jag mig som en äldre dam med stoooor vana av matlagning. hihi =)

Jag vill avsluta med att säga att Erik är min absoluta favorit av idoldeltagarna! vilken RÖST.

Inga kommentarer: