söndag, oktober 4

Lchf - Little Complications High Fun

eller... så var det kanske inte. LCHF står ju för Low Colhydrate High Fat. Just nu går min kära man och svägerska i andra tankar. "kanske skulle sitta fint med lite godis emellanåt ändå... " det tror jag att dom kan må bra av faktiskt. det här med att ALDRIG äta mjöl t.ex, det tror jag kan vara dumt. tänk då om man inte ätit en smula mjöl i några månader.. vad händer då om man vill börja äta det igen?? då måste väl magen reagera på något sätt... man kanske blir glutenallergiker rent av? någon som vet såna här saker??

Själv känner jag mig mycket lyckligt lottad. det verkar som att jag kan smälla i mig precis vad som helst, utan att gå upp i vikt. finnar kan jag däremot få, och det känns som att jag har fått fler av såna, nu när jag äter så mycket fett, (helt enligt Lchf)men det ska visst vara bra för kroppen.

Det är ca 13 grader varmt i vårt sovrum... jättekallt! fönstren är stängda, men det drar så man känner det långt ifrån. vi måste ringa hyresvärden snart, och se om det kan åtgärdas på något sätt... elementet fungerar ju inte, men vad jag minns så var det ändå kallt, förra vintern då det fungerade... det har nog med isolering att göra.

det blåser och regnar verkligen idag. man borde egentligen skämmas som sitter och tvekar över att gå 100 meter över till ica och handla, när det finns människor som blivit av med sina hus i översvämningar och stormar i indonesien...

Inga kommentarer: