tisdag, oktober 27

sjuk pluggdag

Jag är jätteförkyld idag. hostar och kan knappt andas genom näsan... så det är bra att jag är ledig idag, men det känns mindre kul att veta att jag har en massa läxor som jag måste göra trots mitt tillstånd. Jag ska skriva ett fyrstämmigt arr, och så har jag en massa pianoläxor att göra...

egentligen vill jag bara kurera mig med te och titta på film.

Det är jättefint väder ute!! snart är det verkligen dags för mig och linnéa att går ut i naturen coh fota lite. hösten är ju så vacker.
för några veckor sedan gjorde jag ett arr i sibelius (ett musikprogram på datorn) som hette "Autumndepression". Det var mest en idé bara att det säkert finns människor som tycker att hösten är deprimerande... solen försvinner och det gröna... ja, ni vet. och så började jag skriva. det blev ganska bra, tyckte min lärare, och så skrev han att han hoppades att jag kom ur min depression. haha! han missförstod lite grann. bara för att man skriver om höstdepressioner, måste man vara deprimerad själv då?

Själv älskar jag hösten. klart att det är lite trist att det blir så mörkt och man får inget vettigt gjort för att kroppen blir så trött av mörkret, men hösten i sig är så frisk och vacker... och färgerna är underbara.

äsch, nu har jag gjort det igen. klockan är nästan 11 och jag har inte ätit frukost eller pluggat något ännu... det känns igen från tidigare pluggdagar, så jag får väl ta mig i kragen denna gången. annars blir det inget gjort.

Jag lovar att försöka få upp lite bilder på bloggen i framtiden! nu har vi fått ordning på vår dator igen, men alla bilder är ju borta, så vi måste ta nya. men det kommer!!

Inga kommentarer: