onsdag, oktober 14

Datorn e död

... och därmed alla bilder. just nu är jag väldigt glad att facebook finns! och jag har varit flitig och lagt upp hela 13 album där, så mycket är bevarat som tur e. var hos min underbart snälla bror Sven med datorn igår, och han konstaterade att hårddisken var krashad, så det var bara att beställa en ny med en gång :-S

något helt annat. Det senaste veckorna har jag känt mig väldigt omotiverad och trött på allting... jag vet inte riktigt vad jag vill längre, inte ens med min utbildning. allt känns bara så fel just nu. jag hittar saker att klaga på jämt och ständigt, och upptäcker hela tiden att det inte är lönt att klaga, utan bara att acceptera och börja leva istället, och så börjar hela historien om nästa dag. what to do!!? jag funderar på om jag ska skylla på hösten... =)

Nu är det äntligen varmt i vårt sovrum... så skönt att svettas istället för att frysa om nätterna. föredrar faktiskt det. just nu är det 22 grader! yyeaaah. lite skillnad på 22 och 13.

igår kom jag på en bra idé. jag har mått dåligt över att jag inte tagit den tid jag behöver med Gud och att läsa bibeln. Jag kan verkligen känna i kroppen och psyket att allt blir jobbigare om inte den relationen fungerar och är levande. Här hemma kan det verkligen vara omöjligt att få till det. samtidigt som jag själv glömmer av det hela tiden, så känner jag mig som en polis eller mamma till Emil och Linnéa när jag hela tiden säger "ikväll kan vi väl ha en liten andakt..." och så glömmer jag av det sen iallafall... Så nu ska jag börja skriva in några tider i veckan i min kalender där jag går iväg en stund och ber och läser Guds ord... det betyder ju så enormt mycket för mig och förhoppningsvis så kommer detta förändra min situation, och hjälpa mig att se positivt på min omgivning.
I största allmänthet: Sluta skjuta upp saker, Kerstin! =)

dags att få lite saker gjort, på listan:
dammtorka och städa undan
plugga piano
skänka bort alla brownies och göra nya (kanske)
plugga allt annat
gymma och BASTA
laga mat

Inga kommentarer: