torsdag, september 24

parfym & mobilglömska...

När min sista lektion var över och jag kvart över fyra satte mig på en buss mot centralstationen kom jag på: mobilen är kvar i klassrummet! bajs å allt sånt, och så fick jag åka hela vägen till centralen (det var en sån där buss som bara stannar typ en gång mellan skolan och centralen) bara för att åka hela vägen tillbaka till skolan, gå upp för alla trappor till klassrummet, där INGEN mobil fanns. då fick jag leta efter själva läraren, hittade inte honom men hittade en annan lärare med mobil och dator, tog reda på lärarens nummer, fick reda på att han hade gett mobilen till en av mina klasskamrater, hittade numret till henne, och så bröt vi oss in i hennes skåp, där min mobil fanns! weee. slipper gå utan den en hel helg.

det blev en lång historia.

för ett tag sedan så var jag inne i en butik som ligger brevid Laura Ashley, som jag älskar, och testade en parfym (som egentligen är en rumspray, men ändå) jag sprayade lite på min tröjärm och sedan gick jag och sniffade på den i flera dagar. ville liksom inte tvätta tröjan... det dumma var att det var rätt så lite kvar i flaskan, och det var självklart den SISTA flaskan... min absoluta favoritdoft var slut, över, kaputt och inte till vidare försäljning...
detta kunde jag iallafall inte riktigt acceptera, så idag var jag inne i affären igen och frågade om det fanns något kvar i provflaskan... det fanns det, och jag fick lov att köpa den!! jag köpte den sista slatten i flaskan för femtio spänn, och jag e så lycklig!! konstigt vad en doft kan göra för välmåendet...

nu är det snart dags för idol. imorgon är jag ledig, men ändå inte, för jag ska upp och tvätta klockan 7, ska ha körlektion 10.20 och 12.20, hem å laga mat, och sedan sticker vi iväg för att gå på kopparbergs marknad..

ha en fin helg alla tre läsare( Jag och Linnéa är två av dem...haha)

1 kommentar:

Sanna s blogg sa...

ja e en trogen läsare min vän ..
e roligt att följa ert liv även fast vi bor så långt ifrån varann..

har nu även jag också skaffat en blogg på blogspot
http://sannapannasblogg.blogspot.com/

kramar sanna