onsdag, september 23

höst och luvtröjor



Idag gick jag upp hela två timmar för tidigt... Jag praktiserar varje onsdag, och brukar börja kl 8 men min första lektion var inställd, så jag börjar inte förrän kvart i elva! så nu e jag hemma igen, och passar på att blogga... skulle nog inte kunna somna om igen. dessutom så är det ju så underbart väder ute... inte underbart som i "soligt och varmt och vindstilla" utan precis tvärtom. man känner verkligen att det är höst i luften. det blåser jättemycket, luften är jättefrisk och löven börjar bli både gula och orangea. öppnade balkongdörren en aning för att få in den friska luften och kunna njuta av ljudet från blåsten... underbart!

nu är verkligen skolan igång. det är mycket på samma gång. t.ex. musikskrivning, sångläxor, praktikförberedelser, en massa teori, musikhistoria, klassmetodik, piano, dirigering, arior och jag vet inte allt... men det mesta är ju roligt också.

det som jag ser mest fram emot just nu är kopparbergs marknad. på fredag eftermiddag åker de tre musketörerna (Jag, emil och Linnéa) dit över helgen. det är en såndär gammeldags marknad. det kommer bli jättemysigt, och jag vill köpa fina ljus och kanske strumpor och sånt som e bra att ha. såna småsaker som gör det hemtrevligt hemma hos oss kan verkligen få mig att må bra... nästa år kanske mamma och pappa ska ställa ut där! myyys.

Jag har fastnat för en ny typ av stil som jag aldrig haft innan. det är ju alldeles underbart att gå omkring i luvtröja och mjukis... mjukisen tar jag i och för sig på mig hemma, men mitt absoluta favoritplagg just nu är min gråa luvtröja utan dragkedja. det bästa är när den är alldeles nytvättad och direkt från torktumlaren, mjuk och varm. man blir så mysig! emil har sagt det flera gånger till mig "oj, va mysig du ser ut" och jag fattar inte varför jag inte har upptäckt detta innan... måste köpa fler luvtröjor!

på återseende

1 kommentar:

Robert sa...

Luvtröja is the shit. Man kan mysa,man kan låtsas vara hip-hopare,och vid plötsligt regn,utan paraply till hands,kan man snabbt skydda lockarna under huvan.