måndag, april 27

oj, bloggen

häromdan så pratade jag med en kompis om varför man har en blogg. då kom vi fram till att en blogg är egentligen bara till för att göra reklam på och meddela nyheter mm... men det kan man ju konstatera att MIN blogg inte e till för... för er som trodde det. min blogg är väl då egentligen ingen blogg, utan mer en offentlig dagbok. va knäppt! men jag kommer inte sluta blogga för det, tror jag... man mår ju bra av att blogga, skriva av sig, få lite kommentarer, rapportera till sina vänner långt bort vad som händer i våra liv. det är väl bra?

ikväll och imorgonkväll är det dags för ROCK'N ROLL!! rockskolan har sina konserter, och det ska bli spännande att se mina elever framträda.. *stolt* nu har jag inte träffat emil på två dagar, och detta betyder att vi inte lär ses särskilt mycket de kommande två heller... saknaden trycker på.

Häromdan satt jag och läste en utav våra AHA-böcker som vi motvilligt prenumererar på, men som faktiskt är rätt intressant! där står det allt som händer i världen under ett års tid. jag läste i 07:an, och där stod det ungefär såhär:
Forskarnas nya upptäckt: Rödvin håller kroppen ung! Ämnet resveratrol i vindruvans skal skyddar hjärta, kärl, ögon och ben mot att åldras. Antioxidanten finns också i blåbär, jornötter,tranbär,lingon och rabarber!
bra va. Jag älskar rödvin.

När jag kom hem idag kände jag bara *pust* och *stön*..... massa disk, massa sopor, massa tvätt, stökigt.... ibland önskar man att veckan hade 10 dagar. och här sitter jag och gömmer mig... disken, here I come.

Inga kommentarer: