söndag, maj 3

Heja Alingsås!

Jag vill verkligen ha sommarjobb... för längesen så sökte jag några personlig assistentjobb, vårdbiträde och som postbud och lite annat, men ingen har hört av sig.. det verkar rätt kört nu, om jag inte kan få tag i någon bra kontakt. är nöjd om jag får bara LITE jobb under juni och halva juli... någon som kan få in min fot?

Då sitter man framför teven och letar efter Emil på läktarna i semifinalen mellan Alingsås och Hammarby, som går i nolhaga här i Alingsås. det är svårt att hitta honom, när man inte vet vart han sitter... själv har jag nu lärt mig att göra en skitsnygg slipsknut (det var på tiden) för emil ska på elfacksmässan hela nästa vecka, och måste vara snyggt klädd =). blev riktigt nöjd, faktiskt!

första maj tillbringade vi hemma hos mams å paps, där vi grävde i rabbatter och umgick med alla syskonbarnen. Oskar gick och lyfte på stora stenar för att hitta gråsuggor, tusenfotingar, sniglar och spindlar... både alma och emilia hjälpte till att fånga dem och lägga i en skål... UÄÄÄK. gråsuggor e ju jätteäckliga! synd att jag inte tog kort på den kryllande skålen.
Jakob visade sig vara en riktig fotomodell. han älskar kameran och kameran älskar honom. Han älskar också Ester! var ibland lite orolig att Ester skulle säga ifrån och nafsa efter honom, men hon är verkligen en tålmodig hund. Jakob sprang efter henne, hängde sig över henne, klappade henne och slängde sig över henne i stort sett hela dagen! fick några grymma kort där han var in action. =)













Häromdan var jag hurtig nog att gå ut och springa lite! det är alltid skönt efteråt, men trots att rundan var jättekort, typ 2-3 km så var jag helt slut efter halva. min kondition är kass! idag spelade vi fotboll på vår nya lilla grusplan mellan lägenheterna, och det räckte med en kvart, så var både jag och emil helt slut och svettiga. dags att börja träna för stranden kanske!
Första halvlek e över och Alingsås leder med 19-8! Globen nästa! gööött... men jag har fortfarande inte fått syn på emil. kan vara för att jag sitter och bloggar samtidigt. =) nu ska jag focusera. hej!

Inga kommentarer: