söndag, mars 22

Marley & me

Denna fantastiska bok... Jag läste ut den på några veckor (det är faktiskt kort tid för mig, det brukar ta flera månader... jag e för rastlös). Jag skrattade och grät omvartannat. Det är förunderligt hur en bok eller en film kan få mig att må så bra, och liksom ändra inställning till livet i några dagar... sen måste man hitta en lika bra eller bättre film för att återgå till drömstadiet... ;)

Jag och emil såg precis filmatiseringen av en av de bästa böcker jag någonsin läst. jag grät och skrattade, och till slut låg jag i emils famn efter filmen och grät för att jag är så lycklig för att jag har honom... vissa filmer kan få en att se de bästa sidorna av livet...

Läste precis min systers blogg, där hon kortfattat beskriver hur det är att växa upp i familjen Ingvarsson... är du nyfiken, gå in på http://ingwe.blogg.se

Vi har fått en inneboende hemma hos oss. för ca 3 månader sedan blev emil förälskad i en avokado, och beslöt sig för att göra ett fint hem år kärnan i en kruka med jord och vatten. allt sedan krukan ställdes i fönstret hemma, så har emils förväntan varit stor och barnalik.... när det första skottet kommit upp, så var det den största och roligaste nyheten sen januari. nu har han skaffat blompinne och såna där små ringar som ska hålla växten uppe, och han har till och med diskuterat om att sitta barnvakt i olika skift, för att se hur fort den växer.... min man e knäpp! (fast på ett skämtsamt, barsligt vis...)
nu har iallafall "Avve" fått sina första löv, och emil slänger ett öga till fönsterkarmen var tionde minut.

det är dags att laga mat, summera min praktikperiod och gå till kyrkan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaa hahaha, det var väl på tiden att han fick ett litet barn att ta hand om, sitt eget lilla avokado-barn. Saknar dig gumman. Vi får höras om lunch eller helgupptåg nu i veckan : ) Puss E