tisdag, mars 3

Tema: Hälsa och skönhet

Nu har jag insett att jag är ett hälsofreak, eller iallafall väldigt tankemässigt upptagen med temat: Hälsa och skönhet. Att jag aldrig har sett det förut! Bevis på att jag är ett hälsofreak:
1) Så fort jag befinner mig i en bokaffär, bibliotek eller på bokrea, så dras jag som en magnet till "Hälsa och skönhet" hyllan.
2) Så fort jag känner mig lite trött, eller har upptäckt något konstigt eller annorlunda med min kropp (eller andras...) så söker jag rätt på vad som skulle kunna göras för att moverka det hela. det kan handla om att gå till bilioteket och söka rätt bok, eller bara hitta en massa obegripliga förklaringar ur mitt eget huvud!
3) Jag käkar: B-vitamintabletter, omega3-tabletter, kisel-tabletter varje morgon, och ibland både kalcium/magnesium, c-vitatabletter, och frukt och grönt i tablettform.
4) Jag promenerar gärna och ofta, och längtar ofta till gymmet och bastun, för jag mår ju så bra efteråt!
5) fastnar i soffan som en stel pingvin så fort det visas program om hälsa eller skönhet som t.ex: fråga doktorn, house, top model mm.
6) Jag önskar mig ett kost/hälsolexikon.... hade varit så intressant!

Sedan har jag ju självklart gått länge och funderat på att utbilda mig till hudterapeut... samtidigt som jag pluggar till sångpedagog. hur ska det gå till?

Idag firar jag och emil 2 år som gifta!! vi hade nästan glömt av det helt... och det roliga är att vi ska gå på bio och se "män som hatar kvinnor"... haha!
Emil är världens bästa man.

Nu står det tulpaner på vårt köksbord. Det var flera månader sedan vi hade blommor där... e så mysigt och hemtrevligt.

Inatt drömde jag att jag var gravid och låg och skulle föda... det var jätteläskigt, och sen helt plötsligt så var jag i fjärde månaden, och fattade inte varför jag var på sjukhuset. Jag måste ta reda på vad jag ska äta för att sova bättre, för jag drömmer nästan varje natt. det får min nyinköpta bok, "smart mat för sex och sömn" lösa åt mig. wiii!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahha.. den boken får ja låna sen..
låter som ypperligt bra råd i vardagen..

Anonym sa...

Jag har svarat på din kommentar. :) Grattis på bröllopsdagen förresten! Anna Tuvskog sitter här bredvid, vi kollar Mia&Klara på svt.se. :) Vi har haft det lite spa-aktigt med ansiktsmaskprovning, jag har ju fått hem den mjukgörande masken idag! Så, nu ska jag varva mellan dem båda. De luktar alldeles galet gott, båda två. Kan man bli beroende av ansiktsmasker? Jag menar, inte rent hudmässigt, utan doft- och psykmässigt? :)