onsdag, februari 25

spotify

spotify är så fantastiskt bra... det är så fruktansvärt kul att sitta och hitta nya artister, och det finns verkligen mycket bra att hitta! just nu sitter jag och lyssnar på shawn mcdonalds nya skiva (som jag inte ens visste om) och det är förresten ett av de finaste omslagen jag har sett. älskar precis de färgerna. Några andra favoritartister som jag hittat det senaste: Ane Brun, Chiara Civello, Erin Boheme, citizen cope, torun eriksen och många fler... (jag är lycklig)

Idag har min granne E och hennes barn varit och hälsat på. världens goaste killar! älskar för övrigt när det kommer folk och hälsar på, för 1: det händer så sällan, 2: jag får äntligen tummen ur och städar undan lite och 3: jag blir så lycklig! jag är verkligen en människokär människa, eller i vilket fall som helst så har jag blivit det. jag vet inte vad det är, men den senaste tiden har det liksom hänt någonting inom mig. jag tror att jag håller på att växa upp på riktigt. Jag har fått upp ögonen för människor, och min nyfikenhet för andra och vad jag kan lära mig av andra har vuxit enormt. jag avvisar inte längre fyllon som behöver lite uppmärksamhet, och pratar med folk på bussar, spårvagnar och tåg. det känns underbart befriande, faktiskt!

det är dags nu att söka sommarjobb. emil tjatar på mig, och jag vet inte riktigt var jag ska börja. jag måste skriva nytt CV, kolla på mitt gamla timjobb om dom fortfarande behöver folk, kolla med kabom och några gamla "kontakter" och se om jag kan få ett roligt jobb denna gången, innan jag börjar söka de tråkiga... jag vet, det låter otroligt pessimistiskt, men jag har insett att jag både blir lyckligare själv, och gör andra människor lyckligare om jag håller till där jag vill hålla till och kämpar för min dröm istället för att bara acceptera vad som helst och känna stressen och ångesten krypa sig på. så e det! (det slutar säkert med mcdonalds ändå)

Jag är så tacksam för allting. för min man, mina vänner, min familj, mina intressen, kunskaper och att jag har det så bra. jag har det verkligen bra! jag har tak över huvudet, mat varje dag, jättemycket kärlek och gemenskap, jag får plugga och behöver inte leva jättefattigt ändå, jag har en massa grymma produkter i vårt företag, en massa bra musik på spotify och, och, och.... listan kan bli hur lång som helst. Tack gode Gud! älskar dig så vansinnigt mycket.

godnatt

Inga kommentarer: