lördag, februari 14

Alla hjärtans dag

Idag är det ju alla hjärtans dag... och vi har ingenting särskilt planerat. det känns rätt skönt faktiskt. inatt har vi sovit på en madrass framför teven, och världens sämsta film: in the namne of the king. när vi vaknade så sa vi att vi skulle ligga kvar hela dagen... sen tröttnade jag, och ville sätta igång. det blev frukost i köket, för första gången på evigheter, och nu sitter vi framför teven igen... undrar vad vi ska hitta på idag.

igår var vi hos min syster på sjukhuset och hälsade på. hon har fått en sk förlossningspsykos, och hon lade in sig själv på psyket, för att hon inte kunde skilja på tid och rum. hon var sig lik, men hade svårt att minnas saker och hallucinerade. ibland trodde hon helt plötsligt att hon skulle dö, och var gravallvarlig i ansiktet... sen var hon sig själv igen. vi satt och pratade, och hade det jättemysigt. sen satt vi bara där tills hon somnade... jag älskar verkligen min syster, och det är svårt att se henne sån här. men jag är säker på att hon kommer bli bra igen.

en av emils 25-års presenter var en stenugnsplatta som man lägger på botten i ugnen. då kan man göra riktiga stenungspizzor! och det blev suveränt gott. pizzan både såg ut och smakade som en god köp-pizza.

nu har jag äntligen fått håret klippt. förut kunde jag knappt få fingrarna igenom, p.g.a. dreadlocks-liknande tovor, så nu känner jag mig riktigt befriad!

Till mitt hjärta Emil: Jag älskar dig HUR mycket som helst.puss.

1 kommentar:

Agneta Börjesson-Pihl sa...

Hej
Är inne och googlar om stenugnsplatta och hamnade på din blogg:) Låter spännande med denna platta och jag undrar om du vet var man kan köpa en sådan?? Hoppas kunna få tag på en sådan till jul;)

Fortsatt glad advent!

Vänliga hälsningar
Agneta