onsdag, februari 4

Denna veckan känns faktiskt bättre än den tidigare. det är inte lika mycket läxor, även om jag vet att det finns saker att göra till nästa vecka, men jag tar en dag i taget. just idag känner jag mig helt blank i skallen... gick och la mig när jag kom hem och sov i tre timmar. var jättetrött! det tar på krafterna att gå i skolan...

Jag har insett några saker om mig själv de senaste veckorna. jag kan vara en riktig besserwisser t.ex... tror att jag vet och kan bättre än andra, och stör mig på människor som kan och anstränger sig mer än mig. men i hela friden.... VARFÖR? Jag kände häromdan att jag var trött på min inställning. varför inte försöka lära sig så mycket man kan av andra, istället för att gå runt och vara avundsjuk och försöka imponera på folk. Det är inte det att jag inte kan säga vad jag är dålig på, tvärtom, det är den inre känslan jag pratar om. Alla vill nog vara lite bättre, och självklart ska man göra sitt bästa för att bli bra på saker och ting, men man behöver inte ta i så man spricker! Jag behöver luta mig tillbaka litegrann och titta på andra, uppmuntra andra och lära mig av andra. då skulle jag nog må bättre.

nu har jag suttit med detta blogginlägget i ca 3 timmar, för jag sitter och tittar på teve samtidigt, och då blev det lite jobbigt att koncentrera sig...

ha en god natt!

Inga kommentarer: