lördag, januari 31

Oj, vad tiden går fort... Denna veckan har minsann varit intensiv. det är så mycket i skolan nu, så jag hinner knappt med å dammsuga eller vattna blommorna hemma ens. (ja, jag skyller på plugget... =) Det är väldigt roligt faktiskt, att läsa musik. finns många härliga människor att käka lunch med.. men det är ganska intensivt. förra veckan hade jag en lektion som heter Huvudackordinstrument. där ska man lära sig att spela piano riktigt. det var något av det jobbigaste jag har varit med om... jag är så van vid mitt "eget" pianospel, och då är det mycket svårt att lära sig rätt. mina fingrar var helt knäppa, och gjorde inte som jag ville. en enkel kadens med tre ackord och rätt fingersättning tog mig låång tid att gå igenom och få det rätt. blir till å träna mycket hemma nu.

Nu sitter jag och bloggar i sängen. emil sover, och anledningen till att jag är vaken (det är jag typ... ALDRIG) är att jag var tvungen att gå upp tidigt och tvätta idag. du skulle se högen! pinsamt att ha ett berg av tvätt i sovrummet när alla kommer och ska fira emil. :S

(läste din blogg J) Jag tycker också att vi ska träffas snart, basgruppen! vi e bäst.
ska bli kul att se din nya lägenhet J! :)

Nu är det faktiskt snö på backen. det kom över natten. det var längesen, så det är mysigt... jag har upptäckt att det är skön stämning när man går upp lite tidigare. alla sover, det är tyst överallt, och liksom varmare av emils djupa andetag och sköna kroppsvärme. mysigt!

nä, nu hör jag att emils mamma eller pappa har börjat diska i smyg. (vi hann inte städa klart riktigt igår) så jag får väl gå upp och visa min tacksamhet!

hoppas att jag hinner skriva lite oftare framöver.
puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi rockar fett :)

Jag har också mycket att plugga, det är väldigt intressant men det är så himla mycket :(

Hoppas att du mår bra...

Puss och kram.