fredag, januari 23

Fredag

Så var det fredag... denna veckan har verkligen varit intensiv. det känns som att jag går på gymnasiet igen! varje lektion får jag en läxa till veckan därpå. så nu har jag skrivit upp på en lista...10 läxor! till nästa vecka. Känner att detta kommer att bli mycket... men jag kommer att klara det.

idag, traskandes hem från tåget i den friska luften gick jag och tänkte på detta:
anledningar att inte skaffa körkort:
- Man träffar fler människor, och ofta såna man inte träffat på länge.
- Man lär sig alla spårvagnar och bussar och vart de går
- Man får se mycket av Göteborg.
- Man spar på miljön (Åk kollektivt!)
- Man får motion och mycket frisk luft.
- Man slipper vara rädd för att köra av vägen, eller bli påkörd. (iallafall på tåg)
- Det är billigare i längden. (busskort för Alingsås/Göteborg: 940/mån/20=47 kr om dan. Bil: ca 8 mil tur-retur till gbg x 11 (ca literpris) = 88 kr.)

Anledningar att skaffa körkort:
- Man kan köra emil till akuten, om det skulle hända något.
- Man kan åka oftare till Uddevalla och studion.
- Man kan skaffa hus ute på landet och plugga samtidigt, utan problem.
- Man kan vara lat.
- Man kan åka någonstans utan Emil...
- Man kan storhandla ensam.

Ja... i vilket fall som helst, så kommer jag nog att skaffa körkort, mest för att kunna köra emil till akuten. Men det tål att fråga sig, om inte människor med körkort tappar ganska mycket motion, samtal och upplevelser p.g.a. körkortet?

Igår var jag och Sandra på The studio! Det var grymt kul att bli snyggt sminkad, för det kan jag inte göra på mig själv... och korten blev faktiskt bra. synd bara att alla som kommer dit får göra samma poser, för en av mina bilder ser exakt ut som säkert 1000 andras. Men det är roligt att ha fina bilder på sig själv. Du kan se den ena bilden här på bloggen.

Nu är emil och gymmar, så jag ska passa på att plugga nu. gillar inte att plinka på pianot och stå och skrika en massa låtar när emil är hemma, för då kan han inte göra så mycket, eftersom pianot står i vardagsrummet, där teven står. (emil gillar teven)

puss alla!

Inga kommentarer: