torsdag, januari 15

it's a beautiful day!

Ha! den dikten var verkligen seriöst dålig, nu när man läser den igen... men oj, vilken stämning det var när jag SKREV den. ;)

Idag önskade jag verkligen att jag inte var så trött... för det var ljuvligt att gå på stan idag. kall, frisk luft, solen sken och FÅGLARNA KVITTRADE. härligt.

Egentligen var min plan för den här dagen att jag skulle lägga mig och sova direkt när jag kom hem. sen kom jag på att jag hade bokat en tvättid, och då kändes det meningslöst att lägga sig i 40 minuter, och sedan upp, byta tvätt och gå och lägga sig igen... nää. så jag sitter här och bloggar istället, samtidigt som jag tittar på house (gamla avsnitt). kommer vara jättetrött imon! =) jeej.

idag fick jag en känsla av att en musiklärare inte var lika viktig som en lärare i något annat ämne. vi satt på information i b-huset och när kvinnan skulle gå igenom de olika terminerna för lärare mot de senare åren och gymnasieskolan, så frågade hon om någon hade något förslag på inriktning, för att ge ett exempel. jag ropade: musik! och då sa hon: "hm... jaha, ja... vi tar väl musik då." typ som att det var ett av de sämre förslagen! dra mig baklänges!

imorgon fyller lillebrorsan 13 år, och min syster K blir klar förskolelärare, så det blir fest hemma hos mamma och pappa på kvällen. ska bli mysigt! har köpt ett *psstpss* till samuel (man vet aldrig vem som läser detta...;)) hoppas han blir glad!

tack Mamma, för att du alltid blir så glad när jag ringer.
puss

Inga kommentarer: