tisdag, december 16

Tentabajs

Jaha, då sitter man här... tentan finns i ett annat fönster, och jag måste egentligen börja skriva, men... det finns ju så mycket annat kul att göra på datorn.... ;) igår fick emil låna en dvd från en kompis med några filmer på. vi såg eagle eye, för att vi trodde att det var den nya bondfilmen! haha. efter ungefär 20 minuter in i filmen konstaterade vi att så inte var fallet... hände inte så mycket. men sen blev den riktigt bra! vi ska se den nya bondfilmen i kväll i stället. den hette visst Cvantum of solace eller nåt sånt. ska bli mysigt!

idag har jag gått och funderat på vilka roliga saker som man skulle kunna klämma in i mitt liv. jag skulle t.ex. vilja vara med i en bokklubb... det verkar så mysigt att ha några nära vänner som läser samma bok en gång i månaden eller nåt sånt, och så träffas man på världens mysigaste café och pratar BARA och ENDAST om den boken. så skönt! (och inga kursböcker här inte...)

Jag inser ibland att jag, som jag trodde hade ett av världens bästa självförtroenden, kan känna att jag varken passar in eller är omtyckt. kan tycka att det är såå skönt att ha färdiga samtalsämnen att diskutera, för annars har jag brist på roliga saker att säga. och har man inget roligt att säga, så är man inte rolig att vara med, eller så känns det illafall. stackars mina kompisar som måste stå ut med mig! varför tycker alla att det är så enkelt att prata!? N, J, S, J, O: Ni är jättegoa och söta och grymmt duktiga på att prata! inte jag. jag blir bara tystare och tystare i skolan. När jag berättade det för emil igår, så sa han att jag iallafall var väldigt älskad av honom... det visste jag redan, men det behövde jag verkligen höra. Tack älsemälsklingen. du e bäst.

Det är kaos hemma hos oss nu. vi har inte haft tid att städa. vi sa att vi skulle göra det igår, men istället var vi hemma hos en i församlingen och hjälpte henne med hennes dator i typ två timmar. när vi kom hem så såg vi på film och gick och la oss... lättja! det måste ha med mörkret att göra.... ;)

nä. nu MÅSTE jag börja plugga. men först måste jag kolla upp om vi har fått våra hyrpengar tillbaks, för annars har vi problem. har typ hundra spänn kvar, haha.

Tack syster Karin för ett mysigt födelsedagskalas i söndags! du är superduktig på smörgåstårta...

puss alla,

Inga kommentarer: