torsdag, december 18

Äntligen dags

äntligen dags att skriva på tentan. det ska bli så roligt! (bäst att tänka positivt, innan man går under...) Det är ju ett sånt roligt ämne, och så har jag ju all tid i världen. underbart!

Jag mår faktiskt lite bättre nu.

ok, back to reality. klockan är nu prick 11, och jag har bara duschat, ätit frukost och läst allas bloggar. dags att börja plugga nu, kanske...
men först måste jag dela med mig lite av vad som har hänt.
någon i min släkt har precis förlorat sitt barn i femte månaden, och ska föda ut det döda barnet vilken dag som helst. jag kan inte ens föreställa mig den smärtan... jag kommer ihåg hur det var när min syster ringde mig alldeles innan en konsert och berättade att deras nyfödda Ella var svårt sjuk. jag var helt förkrossad, och kunde inte ens gå upp på scen. 8 månader senare dog hon. det var en fruktansvärd upplevelse, även om min syster och hennes man var lyckliga över att få så mycket tid med henne, för läkarna hade sagt att hon bara hade två veckor. tänk vad viktigt det är att tänka positivt. hade de inte gjort det, så hade de säkert varit sjukskrivna idag båda två.. älskar dig, syrran.

det är grått och trist idag. egentligen så är det ju en perfekt dag för en tenta, för jag känner verkligen inte för att gå ut. men jag måste nog, för jag behöver få tag på en av kursböckerna, av N eller J. men jag funderar på att köpa den på fredag istället, och använda den över helgen. då slipper jag röra på min feta röv =)

Tack S, för hjälpen med shoppingen, det blev mycket roligare med dig! det blev inget lyxigt för min del, dom hade inte något med Hawaiian tropic... ledsen jag blir!

äh, jag får väl sluta snigla mig, och börja plugga.
puss å kram alla, och GOD JUL!

Inga kommentarer: