måndag, december 15

ljus och mörker

temat för gårdagens gudstjänst var ljus och mörker. det fick mig att tänka på hur mörkt det faktiskt är denna månaden... kan vara därför som jag känner att jag inte får så mycket gjort. Det blir kväll så fort, och då känns det som att man kan sätta sig ned med en kopp te och se en film, utan att få dåligt samvete för klockan är ju bara.... fem??

ett julrim som blev lite kul:

i garaget händer det saker
medan c lagar kaker
det är lätt att försvinna
svårt att allt annat hinna
men här har du saken
som får tummen ur baken!

tänk om hela livet gick på vers. vad jobbigt det hade varit...

nu sitter jag här, morgontrött och kär. väntar på att tåget ska gå, jag önskar att jag hade något att cykla på. (det här gick inte så bra...)
nä, nu går faktiskt tåget snart, så jag måste gå. basgruppen here I come!

hej svej, leverpastejmacka

Inga kommentarer: