onsdag, december 10

Julstämning och plugg

Hm... S tycker att min blogg e tråkig, för att det inte står något om honom i den ;) det måste jag göra något åt! S är en av vännerna i min basgrupp. Han e smart, han har koll, han e snäll.... äh, vänta lite nu, nu e jag ju en sån där ögontjänande korv igen. Jag får väl skriva om vad jag vill i min egen blogg!! Han måste inte läsa den, det viktigaste är att jag får utlopp för det jag vill. (sorry s, synd att du numera kommer sluta att läsa, tyckte om det! tycker ju om dig)

faktum är att jag inte känner för att skriva om plugg på min fritid. =)
Denna dagen har varit rätt trevlig faktiskt. efter praktiken med min nya vän M, som är jättego, så gick jag hem och började skriva julrim till mina första inköpta julklappar. i år vill jag inte rimma så att alla fattar vad paketet innehåller, utan mer bara syfta på i vilket RUM som paketet passar in i, och samtidigt berömma mina nära och kära, så att dom blir lite glada på julaftonen...några blev såhär: (Jag kan skriva det här, för jag skriver inte till vem eller vad paketet innehåller!)

En kökschef förtjänar det bästa,
då kan han laga det mesta,
och när han med kärlek lagar,
finns det ingen som på smaken klagar!

eller denna:

en tuff kvinna med skaparlust,
kan fixa allt utan jäkt och pust
med de rätta tagen går det väldigt fort
svisch in i ugnen, så var det gjort!


hihi, det är roligt att göra rim faktiskt! Min mamma är ju trots allt konstnär och författare, så jag borde väl kunna plocka fram LITE kreativitetgener inom mig....

Idag satte emil på en skiva som jag nog aldrig har hört. vi brukar mest lyssna på sån musik som jag väljer, eftersom det är jag som liksom "står för" musiken i hemmet, om man kan säga så. men det är alltid så kul och spännande när emil sätter på musik, för då blir det alltid typ skatepunk, eller hiphop eller något sånt. skitbra! Jag fick värsta fnatt när han satte på den och började dansa som en galen hiphopare... det var härligt. den musiken kan verkligen få fart på mig!

Snart MÅSTE jag sätta igång å plugga, jag bara skjuter det framför mig hela tiden...
dags att slumra.

Kram på er alla, speciellt S, som var ärlig mot min blogg, det uppskattas! fick mig att inse varför jag har en blogg. (alltså för PRIVAT bruk, mestadels...)

Inga kommentarer: