fredag, januari 22

Weekäääänd!

...inte för att jag egentligen lider av att gå i skolan. innan första dagen, så mådde jag jättedåligt och kände verkligen att det var trist att börja igen. men denna veckan har faktiskt varit bra och intressant. idag hade vi en lång föreläsning om konflikthantering... intrassant ämne! visste du att om man är riktigt, riktigt stressad så kan man bli praktiskt taget dum i huvudet? vid en brand t.ex. finns det många exempel på när människor springer rakt in i en vägg, eller brinner inne för att dom inte fattar att dörren ska öppnas INÅT. ganska läskigt egentligen.

jag har bestämt mig för att försöka mer. i skolan alltså... sedan jag fick mina pianoläxor så har jag övat en liten stund varje dag, och jag känner mig jätteduktig! idag fick jag reda på att jag hade en läxa i teori (en lektion som jag missade) och jag gjorde den direkt när jag kom hem! såå skönt att inte alltid skjuta upp saker i till sista stund... ;)

igår köpte jag en jättefin jacka på rean. en grön med vit "päls" i luvan... till och med Emil sa till mig att den var fin, utan att jag frågade honom! känner mig jättenöjd.

äsch, nu e det ju fredag... jag får börja vara lite social och umgås med min man och hans syster. puss!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Härligt att det känns bättre med plugget nu! Och ja, jackan var riktigt nice på dig, bra köp! :)