torsdag, juni 11

well well...

jag känner att jag inte riktigt har fått grepp om det här med att hålla bloggen uppdaterad. det är svårt! jag tror att det beror på att jag är en guldfisk. ja, du läste rätt. en GULDFISK. det är jag på riktigt. jag drömmer och tänker och funderar och bekymrar mig och grubblar och får knasiga idéer som håller i ungefär 5 minuter. sen har jag glömt dem.
så det här med att blogga borde verkligen inte vara min grej. men jag tänker inte ge upp för de. jag får väl blogga när jag kommer på vad det var jag tänkte berätta, alltså ungefär en vecka efter det har skett, och så får alla mina tre läsare klia sig i huvudet och fundera på vart i tiden jag håller hus... =)

JUST NU så e emil och jag hemma och e sjuka. har inte lämnat lägenheten, mer än för att gå ned i källaren med tvätt, sen i måndags. men det e lite mysigt också, förutom det här att man inte får utbyte av luft och känner sig som en fisk i en rund skål - vindögd och rastlös, så är det mysigt att ligga på en madrass i vardagsrummet med emil och titta på film och småäta. göööramysigt. hoppas nästan att emil aldrig ska bli frisk, för då sticker han och jobbar, och då måste jag hitta NÅGON ANNAN att rikta in min rastlösa men kärlekfulla krama-och-reta-tills-han/hon-blir-arg-terror på. någon frivillig?

jag har länge gått och funderat på varför jag är så lyckligt lottad... jag har aldrig varit på sjukhus (mer än för andras skull) eller råkat ut för något läskigt som gäller min egen hälsa. någonting säger mig att den dagen borde komma när som helst. jag gillar inte att tänka så, för det ger mig känslan av att den dagen bara närmar sig... känns som att jag när som helst kommer hamna i ett spännande HOUSE-avsnitt med svampar i blodomloppet eller en fästing i underlivet, och att det tar lååång tid och många experter för att göra min frisk, OM jag ens blir frisk...

hjälp! måste ut ur lägenheten, NU.

Inga kommentarer: