torsdag, januari 1

Gott nytt åååår!

Woooohhooooowaaaaaaaaaajeah! så lät inledningen på detta året. det var fruktansvärt kallt att stå ute och titta på fyrverkerier här i Ludvika. alla gick in igen efter 2 minuter, bara jag, P-Å och M stod kvar och DÅ började de riktiga fyrverkerierna... det var fint. sedan gick vi in och spelade "bet your brain" och "neger och president" som man egentligen inte får säga, och som jag är OTROLIGT trött på att spela... snälla någon, bränn kortleken!

det blev nyår i Ludvika iår istället. våra planer i Mönsterås vart sjuka och febriga... synd! Men det blev en rolig nyår iallafall. nu stannar vi här istället till den 4e, då det blir släktkalas i Kungälv! wiii.

idag har jag fått en LITEN stund över till att läsa min bok, som jag är helt fötjust i. den heter "hur man vinner vänner, och påverkar sin omgivning" och den säger sååå mycket braiga saker. jag har insett att jag måste börja uppmuntra och visa uppskattning till mina nära och kära mycket mer än vad jag gör. vi är lika beroende av att känna att vi betyder något som vi är av mat och sömn. i boken stod det t.ex. att i USA är de flesta sjukdomarna mentala sjukdomar, och ungefär 50% av dem tror man uppstår när en människa inte känner sig uppskattad, eller känner sig värdefull. tänk vad mycket jag kan påverka bara genom att visa uppskattning! det blir mitt nyårlöfte... plus att jag ska läsa min Bibel varje dag, och sluta äta godis. (den var ny ;))

ikväll ska jag och emil se "Australia" på bio... ska bli mysigt. och imorgon ska vi kanske bowla allihopa! mycket att se fram emot...

önskar dig (som läser detta) ett jättefint år med många uppskattande ord, kramar, gåvor, tjänster...ja, allt man kan göra för dem man älskar och hatar.

peace out (lånade den från dig J ;)

ps: smicker är att säga till den andre precis vad denne tänker om sig själv, uppskattning och uppmuntran är det som utvecklar det bästa hos människan... ds.

Inga kommentarer: