tisdag, december 30

ensam en stund

Det är skönt ibland att få vara ensam en stund. trots att jag är uppväxt med 12 syskon, så verkar jag ha vant mig vid stillheten i lägenheten, för jag känner allt oftare att jag behöver gå iväg och vara själv en stund. denna bloggen är ett bra tillfälle att få vara lite själv... filosofera lite.
imorgon åker vi vidare från Ludvika till Mönsterås. där ska vi fira nyår, sedan bär det av till Kungälv den 4:e för då är det stort släktkalas på pappas sida.

Jag har insett att jag tänker väldigt mycket. jag vet inte om det är negativt eller positivt, men jag vrider och vänder på precis allting, och kommer fram till en hel uppsjö med funderingar och lösningar på allt människor säger. är detta normalt? igår pratade jag, emil, R och C om att få bilder i huvudet när någon säger något. det var verkligen någonting som jag trodde att ALLA människor fick, men uppenbarligen så var jag den enda i rummet. säger emil bil, så dyker det upp en bil i huvet på mig, säger han sex, så ser jag två stycken som... ja, ni vet. är jag verkligen den ENDA som har det såhär? frågan dök upp när vi pratade om sanningens ögonblick på teve. om jag hade fått frågan: har du någon gång fantiserat om att döda någon? så hade det självklara svaret varit NEJ, men just när frågan ställs så får jag upp en bild av att jag dödar någon, och då har jag ju fantiserat om det... eller?
äh, vi släpper ämnet.

finns det något man kan äta, som gör att ögonvitorna blir vitare?

Gotta go

Inga kommentarer: