måndag, december 22

när det lider mot jul...


Idag känner jag mig bara allmänt nöjd. tvätten e klar, (satte in en till idag, för berget tog inte slut ens på fyra timmars tvättid...hehe) julklapparna e klara, disken ska tas om hand alldeles strax liksom resten av lägenheten och så ska jag finslipa lite på tentan. sen e det bara att packa och dra imon! häääärligt. det bästa med allt är att vi åker till snömannens trakter, vilket betyder att det alltid är snö i Ludvika!! yes! snöbollskrig och lyktor överallt!

igår var ungefär en femtedel av min familj här hemma och fikade. vi satt och läste rim och det var så mysigt... eftersom vi inte ska fira jul ihop iår så läste jag upp alla mina rim till emils familj. insåg att jag faktiskt inte e särskilt duktig på att rimma... alla bara skrattade åt mig, haha. har inga problem med att bjuda på mig själv.

häromdagen såg jag ett program med Jamie Oliver där han visade i detalj hur ägg och kycklingproduktion går till. det var riktigt läskigt. man ger kycklingarna jättekonstig mat för att dom ska växa till sig på en månad, och dom blir halta och får svåra hudproblem för att de växer alldeles för fort. en normal kyckling lever i tio år, dessa i 1 månad.... sen tränger man in 6 hönor i en liten,liten bur där dom tillbringer HELA sina liv och värper ägg åt oss. hur kan vi tillåta detta!!?

en gåta: hur får man 15 genom att lägga ihop två mynt, och det ena myntet inte är en femma?
svar: en tia och en femma. (men... det ena myntet fick ju inte vara en femma? Nej, men det ANDRA fick)

Tack alla i the basegroup för en trevlig termin! (som inte är slut än)
puck och kran

Inga kommentarer: