torsdag, november 6

Oj, HEJ!

Heeej! nu var det verkligen längesen som jag var här... jag glömde liksom bort min egen blogg! Jag var inne på min kompis blogg "i huvudet på Nena" och läste, och plötsligt kom jag på det! min blogg!
men men, jag har väl mina ursäkter, det har varit mycket nytt det senaste. jag har för det första börjat på min utbildning på musikhögskolan i gbg. där har jag träffat många härliga människor, t.ex. J och N som jag håller ihop med jämt. vad hade jag gjort utan er! sedan har jag och Emil rejsat igång med företaget, vilket är kanon! är verkligen så stolt över vår stora fabrik, där vi får handla grymma, naturvänliga, billiga och populära produkter! men det mest otroliga är möjligheten att hjälpa ANDRA att leva naturvänligt, och att tjäna pengar samtidigt. =) (kan det bli bättre?)

världens goaste gamla tonåring = Bigge (82 år). hon är så skön! hon var hemma hos oss precis, för vi har en bönegrupp tillsammans med några från samma område. varje gång vi träffas så ger hon mig så mycket! värme, kärlek, skratt, uppmuntran... vad gör man utan DET?
Jag tänker på det ibland... vad hade vi gjort utan uppmuntran och värme från de som vi tycker om runt om oss?? för ett tag sedan så hade jag några ansiktsanalyser här hemma med J och några till. några dagar senare, så klingar J på dörren, och där står hon med en blomma och en jättefin ängel, som hon har köpt till mig, för att jag hade gjort ansiktsanalysen! jag blev helt paff av lycka! en sådan gärning tror jag kan förändra mycket. och vi borde visa vår uppskattning mycket oftare på det sättet, eller på andra sätt.... TACK J!

nu är det torsdag, och jag är ledig imorgon... jag e helt lycklig! de senaste dagarna har verkligen sugit livet ur mig, bokstavligen... missförstånd i skolan, stressigt hemma, stressigt med annat, dålig sömn, ingen lust till något, stökigt hemma... jag HATAR att känna att jag inte kan vara eller ge någonting till någon. för det blir faktiskt svårt, när man känner sig helt urvriden och deppig. men idag kändes det som att det vände. ledig imon, det jobbiga i skolan löste sig, klumpen i magen släppte, vi fick hjälpa några genom företaget idag, och snart ska jag ta ett bad... nu är allt bra.

godnatt

Inga kommentarer: