måndag, november 10

blåsigt värre

Idag är det verkligen storm ute. två steg fram, ett steg bak.... men det blir faktiskt mysigt att sitta inne då. man känner sig trygg på något sätt...
idag har jag bestämt mig för att städa. det blir jobbigt, för nu har det gått föör lång tid mellan dammsugningarna. (säg inget till någon)men råttorna e många. Ja ja, swisch, så ska det vara fint här hemma. ska bara mysa lite vid datorn ett tag, och kanske dricka en kopp te, och laga mat måste jag ju göra också... sen måste jag tvätta klockan fyra... ok, det kanske inte blir sååå mycket städning idag ändå. pust. när ska det DÅ bli av?

idag upptäckte jag att jag inte är helt värdelös när det gäller att förstå Liedmans bok och analysera lite. efter lektionen insåg jag att jag faktiskt hade sagt rätt så mycket. trodde att jag skulle sitta tyst mestadels... jag kan, jag kan! halleluja. nu återstår bara att läsa resten av boken... typ 200 sidor... blä.

såg precis dolly parton på Ellen show. jag diggar henne! hon är som en kvinna i en serie. mycket av allt liksom. hade jag vågat och känt mig bekväm i det, så hade jag velat gå klädd som henne. friskt vågat. (men det får jag aldrig råd till)
tänk egentligen hur mycket plånboken styr våra liv. plånboken bestämmer vad vi äter, hur vi klär oss, hur vi bor... allt! jag drömmer om att vara fri, inte hela tiden behöva prata om pengar. råd hit och råd dit. är såå tacksam att någon visade oss affärsplanen. nu kan jag drömma, och inte behöva tänka innerst inne, att det aldrig kommer hända. det kan hända! thank you amway. la en beställning igår på nästan 2000 spänn, för att grannar och andra ville ha produkter. grymt enkelt!

Inga kommentarer: